SEO pre každého... nie je stránka, ako stránka

Webové stránky vytváram s radosťou a ku každému projektu pristupujem osobitne, aby optimalizácia časom priniesla želané výsledky...  

  • Tvorba web stránok na mieru
  • Systém Wordpress
  • Komplexná SEO - optimalizácia
  • Prémiové pluginy
  • Správa a pravidelné aktualizácie
  • Adresa Mojmírova 840/4
    900 26 Slovenský Grob
  • Telefón 0903797630
  • Pôsobnosť Tvorba web stránok & SEO optimalizácia v rámci celej SR

Tvorba web stránok trochu inak...

  • Adresa Mojmírova 840/4
    900 26 Slovenský Grob
  • Telefón 0903797630
  • Pôsobnosť Tvorba web stránok & SEO optimalizácia v rámci celej SR

SEO - optimalizácia web stránok
Must Have každého webu

Asi nikto nerád robí veci, ktoré nemajú zmysel. Ja som na tom úplne rovnako. Vytvoriť webovú stránku bez optimalizácie je ako voda v koši. Aby web stránka robila presne to čo má – t.j. prinášala nových zákazníkov a nebola iba na okrasu musí byť vytvorená s inteligentnou SEO optimalizáciou.

„SEO optimalizácia“ je v podstate nesprávny názov – keby sme ho mali preložiť doslovne – tak potom by to bolo – optimalizácia pre vyhľadávače optimalizácia – čo je proste hlúposť, každopádne v našich končinách sa to tak používa. Správne to je SEO = optimalizácia pre vyhľadávače.

A čo to sakra vlastne to SEO je? Táto skratka pochádza z anglického pomenovania – Search Engine Optimization – čo sa dá do našej ľubozvučnej slovenčiny preložiť ako optimalizácia webu pre vyhľadávače. Nie je to riešenie Ad hoc, ale je to dlhý a náročný proces, pri ktorom musíte správne prispôsobiť veľké množstvo atribútov webovej stránky návštevníkom a zároveň vyhľadávačom.  Pod pojmom vyhľadávač si nielen v našich končinách, ale aj na celom svete každý vybaví predovšetkým Google. Tento gigant dominuje v oblasti vyhľadávania na internete  a jeho pozícia je neotrasiteľná – skoro 90%. Sú špecifické oblasti našej matičky zeme, kde sa s Googlom bijú aj iné vyhľadávače, každopádne v našom priestore to zatiaľ je Google, a zrejme dlho bude…

“SEO is not something you do anymore, it’s what happens when you do everything else right.”

A čomu vlastne Google rozumie? Určite poctivej a kreatívnej práci. Vyhľadávače dávajú bonitu web stránke na základe cca 200 kritérií, ktoré sa delia na dôležitejšie, menej dôležité a niektoré sú marginálne. Každopádne, všetko musí do seba zapadnúť dokonale. Spraviť dokonalý SEO koktail webu si vyžaduje veľa úsilia. Chce to predovšetkým znalosti, zdravý sedliacky rozum,  dlhodobú a overenú prax, kreativitu, profesionálne nástroje a niekedy aj kúsok šťastia. Sú takí, ktorí všade boli a všetko vedia, ale čo sa týka SEO optimalizácie – nevedia so 100% istotou nič exaktne. Každý má nejaké vedomosti, skúsenosti, nejaké projekty za sebou a vie si čo to vyhodnotiť… ako sa hovorí, papier znesie všetko, tak isto aj rôzne overené rady a tipy na internete.  SEO optimalizácia je čarovná v tom, že ak spravíte z tých cca 200 kritérií čo najlepší mix, tak ten Váš web sa bude časom posúvať vyššie a vyššie…

Everest Vášho úspechu
je správny SEO koktail web stránky

Mať dizajnovo krásny a veľmi rýchly web dnes určite nestačí. Ak sa nevyskytuje na prvých priečkach v organickom – t.j. neplatenom vyhľadávaní bez reklamy, sú Vaše šance odsúdené na neúspech. Ako by klasik povedal… šľak ma ide trafiť, prečo ma konkurencia predbehla na webe. Často sa stretávam s tým, že zákazníci ma oslovia, aby som ich dostal na tie popredné priečky. Majú vytvorené weby – niekedy aj naozaj dizajnovo krásne, bohužiaľ ich optimalizácia je v drvivej väčšine minimálna, alebo nulová. Takže ako to zmeniť? Prispôsobiť web, aby bol chrumkavý aj pre vyhľadávače, a zároveň pútavý pre návštevníkov, je proste jadrová fyzika. Každý segment podnikania je špecifický, každý má inú konkurenciu, a preto nie je možné stanoviť ani paušálnu cenu za SEO optimalizáciu. Roky praxe a veľa úspešných projektov ma naučili pomerne spoľahlivo, čo funguje viac a čo menej. A mojim klientom to jednoducho funguje.

SEO optimalizácia pre vyhľadávače - Efektívne webové stránky
0
+
rokov skúseností so SEO optimalizáciou
0
+
úspešných projektov na popredných priečkach
0
%
spokojnosť klientov

Ako sa delí SEO optimalizácia

Vo všeobecnosti sa SEO optimalizácia rozdeľuje na niekoľko častí častí. Aj keď ja to až tak nevnímam – skúsim to trochu objasniť. Prečo to tak je? Ja si osobne myslím, že SEO optimalizácia nie je ani tak separátna disciplína pri tvorbe webových stránok, ale je predovšetkým o tom, ako tú stránku vytvorím. Proste ak vytvorím web stránku bez kvalitného obsahu, neupravím meta nadpisy, nebudú správne štrukturované nadpisy, stránka bude pomalá, url adresy budú zle nastavené, obrázky bez kompresie a alt tagov … proste tak webstránka bude iba na okrasu – Google ju zaradí do suterénu výsledkov vyhľadávania.

On Page SEO optimalizácia - Všetko pod kontrolou na web stránke

SEO optimalizácia na web stránke

Kľúčový aspekt úspechu celého webu – od návrhu logickej štruktúry až po komplexné zapracovanie. On-page SEO je to prvé, čo Google aj ľudia vidia. Ak je váš obsah nezrozumiteľný, nesprávne optimalizovaný alebo nudný, nečakajte, že budete „lízať smotanu“ na popredných priečkach vo vyhľadávačoch. Technické veci ako sitemapa, štruktúrované údaje, SSL a pod. je technické SEO – všetko sa to robí na stránke resp. doméne – pre mňa je to stále On-Page SEO optimalizácia, ktorá dotvára celú mozaiku úspešného webu.

Toto je alfa a omega celého úspechu webovej stránky. Už z prekladu (On Page – Na stránke) je jasné, že drvivú väčšinu faktorov vie ovplyvniť ten, kto webovú stránku robí. Čo tam vlastne spadá?

On-Page SEO optimalizácia web stránok pre Google
  • Originálny obsah stránky - kráľ všetkého

    Originálne zapracovanie kľúčových slov do obsahu – najdôležitejší faktor optimalizovania web stránky. Dajte návštevníkom originálne vedieť čo robíte a oni Vás ohodnotia zákazkami a Google poprednými pozíciami. J to veľmi jednoduché, a zároveň to najťažšie. Ak vytváram webovú stránku, vždy trvám na tom, aby boli texty kvalitné a originálne – proste to je základný predpoklad popredných pozícií. Kvalitný obsah Vám vie napísať profesionálny copywriter, ktorý si zistí kľúčové slová, long-tail výrazy, sématické slová a vhodne ich zapracuje do textov.
  • Meta titulky a popisy - viditeľnosť v SERP

    Kreatívne a pútavé tzv. Meta Title a Meta Description – viditeľné vo výsledkoch vyhľadávania – v tzv. SERP. Praxi mi ukázala, že na tieto extrémne dôležité 99% webov má nastavené na automatiku, ktorú zabezpečuje SEO plugin – teda ak na webe existuje. Automatika iba vygeneruje premenné z rôznych nastavení a výsledkom je úplná fádnosť a častokrát na úvodnej stránke je to iba „ÚVOD – firmy xy“. Tu musí byť SEO špecialista veľmi kreatívny a hlavne META TITLE kreatívne tvoriť. Ja osobne tam dávam často aj rôzne emoji, ktoré súvisia s obsahom. Tieto vyplnené meta údaje sú veľmi dôležité pre vyhľadávač aby pochopil obsah webu, a potencionálny návštevník ich vidí vo výsledkoch vyhľadávania. A pokiaľ ho návštevníka upútate, tak je veľký predpoklad, že klikne práve ná Váš web. Štrukturované údaje generujú bohaté výsledky vyhľadávania (Rich Snippets), potom sú šance na klik ešte vyššie.
  • Relevantné a kreatívne nadpisy (H1-H6)

    Rozdelenie obsahu v správnej štruktúre do logických celkov – aby tomu porozumel vyhľadávač a predovšetkým návštevník web stránky. Sú to vlastne úrovne nadpisov – H1 je samozrejme ten najdôležitejší – mal by obsahovať hlavné kľúčové slovo a v kombinácii s originalitou. Nemal by byť ani krátky, ale ani moc dlhý – niekde v rozmedzí 20 až 70 znakov. H1 nadpis by mal byť jedinečný a aby presne vystihoval obsah danej stránky. Potom nasledujú nadpisy druhej a tretej úrovne, ktoré rozdeľujú text do logických celkov. Nadpisy H4-H6 sa používajú iba výnimočne – teda výnimočne je iba vo veľmi dlhých textoch a samozrejme tam, kde kašlú na SEO. Dôležité je aj to, aby mali logicku štruktúru (aby neskákali hore dole) – H1, H2, H3. Alebo H1 – H2 – H3 – H2 – H3 – H3. Často sa stretávam s tým, že H1 ani na stránke neexistuje, potom je tam 5x nadpis úrovne h4, 10x nadpis H5 a pod. – síce Google algoritmus je inteligentný a pochopí to v konečnom dôsledku – ale určite takýto web neposunie na popredné priečky.
  • Interné prelinkovanie na webe

    V ostatnej dobe veľmi dôležitý faktor – vyhľadávačom pomáha pochopiť obsah webu a návštevníkov udržiava na webe – ak je obsah pútavý – čítajú aj prelinkované veci a tým pádom udržiavate návštevníka na webe. Toto interné prelinkovanie veľmi súvisí s kvalitným obsahom – ten je proste napísaný tak, aby boli interné linky pomohli ešte viac pochopiť vyhľadávaču obsah celého webu.
  • Optimalizované obrázky - url obrázka a ALT popis

    Začiatok SEO pri obrázkoch by sa mal začať optimalizáciou veľkosti. Nikto nechce pomalý web a pokiaľ iba na jednu stránku nahráte napríklad 2 obrázky o veľkosti 4MB – tak to je veľký z hľadiska rýchlosti veľký problém. Každý obrázok by mal mať požadované pixely (rôzne px pre rôzne sekcie na webe), následne byť uložený s optimalizácou veľkosti. Ja osobne ich optimalizujem ešte pomocou online nástroja TinyPNG a následne prekonvertujem do moderných formátov – WEBP, AVIF.  Týmto spôsobom viem napríklad z 4MB obrázka spraviť aj pod 100 kb bez výraznej straty kvality. Samozrejmosťou je aj správna url adresy obrázka. Každý na to doslova kašle a na weboch vidím url obrázkov – image07_1.jpg a ešte k tomu má 2MB. Správny formát url napr. pre túto stránku má byť: seo-optimalizacia-web-stranok-wordpress.webp / avif / jgp. Nepoužívam žiadne optimalizačné pluginy – všetko spravím manuálne ešte pred nahratím na web. Mám všetko pod kontrolou a na web sa nahrávajú 100% optimalizované obrázky a nepotrebujem žiadny plugin. Druhou a najpodstatnejšou vecou je správne pomenovanie obrázka tak, aby mu vyhľadávač porozumel. Algoritmy vyhľadávačov sa neustále zdokonaľujú, ale ak nahráte obrázok na web, nevedia sa naňho “pozrieť.” Aby Google a iné vyhľadávače vedeli aký obrázok sa na webe nachádza  – dávame mu to na známosť pomocou ALT tagu (Alt text). V ňom sa presne opisuje čo na obrázku je – samozrejme s kľúčovými slovami aby všetko hralo v jednej tónine s obsahom. Pri drvivej väčšine webov, ktoré som prerábal, táto optimalizácia obrázkov bola nulová.

Príklad správne optimalizovaného meta nadpisu a meta popisu. Stránka je doplnená o štrukturované dáta, ktoré vo výsledku generujú bohaté výsledky – tzv. Rich Snippets.

Optimalizácia Meta Title v SERP - Rich Snippets

E-E-A-T - aký dôveryhodný je obsah a jeho relevancia

Tento faktor by mal naberať na dôležitosti. Čo je skratka EEAT – je to vlastne – skúsenosť, odbornosť, autorita a dôveryhodnosť. S prísnejšími pravidlami hodnotenia obsahu prichádza Google, najmä v prípade webov, ktoré pokrývajú oblasti ako financie, zdravotníctvo či právo (YMYL – Your Money, Your Life). Avšak princíp E-E-A-T (Skúsenosť, Odbornosť, Autorita, Dôveryhodnosť) je zásadný pre každú stránku a podnikanie. Čím kvalitnejší a dôveryhodnejší obsah vytvoríte, tým lepšie výsledky dosiahnete vo vyhľadávaní.

Experience – Skúsenosť

  • Autor by mal mať nielen teoretické vedomosti, ale aj praktické skúsenosti s témou, o ktorej píše. Reálne skúsenosti zabezpečujú, že obsah bude autentický, realistický a plný konkrétnych príkladov, ktoré čitateľovi umožnia lepšie pochopiť danú problematiku. Osoba, ktorá sa s danou témou reálne stretáva v praxi, dokáže poskytovať hodnotné a aplikovateľné informácie, ktoré sú relevantné a užitočné. Ja tento trend veľmi vítam, aby služby, výrobky, informácie boli od tých, ktorí sú v tom odborníci a rozumejú tomu, čo robia.

Expertise – Odbornosť

  • Obsah by mal byť vytváraný odborníkmi, ktorí majú hlboké znalosti a skúsenosti v konkrétnej oblasti. Tento prístup zabezpečuje, že informácie sú nielen správne, ale aj komplexné a podložené relevantnými výskumami, štúdiami alebo odbornými textami. Odborník s uznávaným vzdelaním alebo praxou môže priniesť do článku autoritatívny pohľad a poskytovať čitateľovi vysoko kvalifikované odporúčania. Ak by niekto chcel tvrdiť, že zem je plochá, mal by to podložiť konkrétnymi dátami. Odbornosť je kľúčová nielen v informáciach, ale aj v poskytovaní rôznych služieb. Ak Vám niekto nezaplatil faktúru, alebo potrebujete dobrú účtovníčku, tak oslovíte niekoho s dlhoročnou praxou a dobrými recenziami. Možno si dáte otázku a čo začínajúci podnikatelia, ktorí nemajú ani prax, malú odbornosť a žiadne recenzie? Proste iba kvalitná a poctivá práca prinesie každému po čase uznanie nielen od zákazníkov, ale aj do vyhľadávačov.

 Authoritativeness – Autorita

  • Stránka a jej autori by mali byť vnímaní ako rešpektované a uznávané autority v danom odbore. To znamená, že sú niekedy citovaní alebo spomínaní v súvislosti s danou témou v odborných alebo verejných diskusiách. Dôveryhodné a uznávané online platformy s odbornými príspevkami sa stávajú referenčnými bodmi pre ľudí, ktorí hľadajú kvalifikované informácie. Ak hľadáte napr. infračervené vykurovanie, tak nechcete aby Vám to robil amatér, ale firma, ktorá má s ním bohaté skúsenosti.

Trustworthiness – Dôveryhodnosť

  • Informácie, ktoré sú zverejnené, by mali byť nielen presné, ale aj transparentné, s jasným pôvodom a overiteľnými zdrojmi. Dôveryhodnosť znamená, že čitateľ môže byť presvedčený o tom, že prezentované údaje sú pravdivé a nezaujaté. Tento aspekt je kľúčový pre vybudovanie dlhodobých vzťahov s publikom, pretože dôvera je základom pre vernosť čitateľov a úspešnosť obsahových projektov. Zdroje, ktoré sú citované, by mali byť overiteľné, renomované a poskytovať jasný kontext informácií. Samozrejme každý web by mal obsahovať  dôveryhodné a kompletné kontaktné informácie, a nie iba kontaktný formulár, alebo emailový kontakt. Ja osobne takéto stránky okamžite opúšťam – pôsobia veľmi nedôveryhodne.

Off Page SEO optimalizácia - externé faktory

SEO optimalizácia mimo web stránku
Off-Page SEO optimalizácia - mimo web stránky

Externé prostredie tiež vplýva na pozície vo vyhľadávačoch. Sú to predovšetkým spätné odkazy tzv. linkbuilding. Sú to odkazy i iných webov na Vašu stránku. Dajme tomu, že vy ste Google a chcete ochutnať dobrú husacinu v Slovenskom Grobe. Je tam asi 25 špecializovaných reštaurácií a neviete, ktorú si vybrať. Tak sa spýtate známych, ktorí už v nejakej husacine boli. Ak dostanete na konkrétnu reštauráciu viacero odporúčaní, asi pôjdete tam. Tie odporúčania sú ako tie spätné linky – čím viac ich Google má, tak považuje vašu web stránku za dôveryhodnejšiu. Ak ten spätný link pochádza z veľmi dôveryhodnej domény, tak o to má väčšiu hodnotu. To je ako keby Vám nejakú husacinu odporučil Jamie Oliver. Tieto externé spätné linky potom definujú autoritu Vašej domény. Tu samozrejme neplatí čím viac pásikov, tým viac Adidas. Kvalitné odkazy je to pravé orechové. Pri týchto spätných linkoch je kľúčová kotva – tzv. anchor. a samozrejme odkiaľ pochádza. Ak robíte napríklad  monitorovanie vozidiel pomocou GPS, tak spätný link by bol vhodný s nejakého auto-moto časopisu, alebo podobne ladeného magazínu.

  • Spätné odkazy (backlinky) – kvalitné odkazy z iných webov a katalógov. Tu platí, že kvalita odkazov je kľúčová, nie kvantita.
  • Brand mentions – zmienky o Vašej značke na internete
  • Sociálne signály – interakcie zo sociálnych sietí. Sú špekulácie, či majú priamy vplyv, každopádne pomáhajú so šírením obsahu a povedomia o značke. Zdieľajte svoj obsah na sociálnych sieťach – máte to zadarmo.
  • Autorita na internete – čím dôveryhodnejší web, tým lepšie pozície.

Technické SEO - Rýchlosť, zabezpečenie, analytika, indexácia...

Technické povinnosti optimalizovaného webu

Technické SEO sa zameriava na optimalizáciu technických aspektov webovej stránky, ktoré ovplyvňujú jej výkonnosť v vyhľadávačoch. Web máme hotový treba ho už iba doladiť. Nikto nerád čaká na načítanie webu, ak to trvá veľmi dlho, často návštevníci ani na web stránku nekliknú. Aby vyhľadávače mohli web bez problémov indexovať, treba im to dať na známosť. To sa robí pomocou tzv. sitemapy. Sitemap (XML sitemap) je súbor, ktorý obsahuje zoznam všetkých stránok na vašom webe, ktoré chcete, aby vyhľadávače indexovali. Dôležitý súbor robots.txt je automaticky generovaný SEO pluginom. Tento súbor poskytuje vyhľadávačom štruktúrovaný prehľad o tom, ktoré stránky sú na webe dostupné, čo im uľahčuje ich rýchlejšie a efektívnejšie prehľadávanie. Pre analytiku je potrebné web napojiť na Google analytics a pre analýzu kľúčových udalostí je implementácia Google Tag Managera povinnosťou. Bezpečnostný certifikát SSL je už dneska samozrejmosťou, poskytuje ho zadarmo každá webhostingová spoločnosť.

Core Web Vitals - rýchlosť načítania

Rýchlosť načítania stránky – Optimalizácia času načítania stránky je kľúčová pre zlepšenie používateľskej skúsenosti a hodnotenie vyhľadávačmi. Core Web Vitals je súborom kľúčových metrík, ktoré Google používa na hodnotenie používateľskej skúsenosti na webových stránkach. Tieto metriky sa zameriavajú na tri hlavné faktory, ktoré majú priamy vplyv na to, ako rýchlo a efektívne sa stránka načítava a ako sa používateľ cíti počas jej používania. Core Web Vitals sú dôležité nielen z pohľadu technického SEO, ale aj z hľadiska celkovej kvality používateľskej skúsenosti, čo ovplyvňuje pozície v Google vyhľadávaní. Každá web stránka, ktorú vytvorím má načítanie vždy pod 1s – priemerne 500ms. Ja tento aspekt nepovažujem za až tak dôležitý – samozrejme ak sa bavíme o načítaní maximálne 1-2 sekundy. Na webe je nespočetné množstvo webov, ktoré sú podľa hodnotenia nap. Page Speed Insights pomalé, ale výsledky v organickom vyhľadávaní majú výborné. Chcem tým povedať, že netreba sa naháňať zbytočne za každou milisekundou, ale viac sa sústrediť na kvalitný obsah – ten je alfa omega celej optimalizácie.

Tri hlavné metriky Core Web Vitals sú:

  1. Largest Contentful Paint (LCP) – Miera načítania hlavného obsahu na stránke. Merať sa to môže napríklad časom, kedy sa na stránke načíta najväčší prvok, ako je obrázok alebo text. Ideálny LCP by mal byť menej ako 2,5 sekundy. Čím rýchlejšie sa načíta hlavný obsah stránky, tým lepšie hodnotenie používateľskej skúsenosti.

  2. First Input Delay (FID) – Miera interaktivity stránky. Meria čas, ktorý uplynie od momentu, keď používateľ vykoná prvú interakciu (napr. kliknutie na odkaz alebo tlačidlo), až po okamih, keď prehliadač začne reagovať na túto akciu. Ideálny FID by mal byť menej ako 100 milisekúnd. Dlhý čas odozvy môže negatívne ovplyvniť používateľský zážitok.

  3. Cumulative Layout Shift (CLS) – Miera vizuálnej stability stránky. Meria, ako veľmi sa stránka počas načítania posúva alebo „skákajú“ jej prvky. Ak sa obsah stránky posúva (napríklad text alebo obrázky) pri načítavaní, môže to byť pre používateľa frustrujúce. Ideálny CLS by mal byť menej ako 0,1. Dobre optimalizovaná stránka minimalizuje tento pohyb, čo zlepšuje stabilitu a používateľskú skúsenosť.

Štruktúra, zabezpečenie, indexácia, analytika - dôležité faktory úspešného webu

  • Štruktúra URL adries – URL by mali byť krátke, čisté a obsahovať kľúčové slová, ktoré uľahčujú vyhľadávačom aj používateľom orientáciu. Bežne sa stretávam s tým, že tieto adresy sú nesprávne nastavené – v tzv. permalinkoch.

  • Správne HTML značky – Použitie správnych meta tagov, nadpisov (H1, H2, atď.) a značiek pre obrázky (alt text) je nevyhnutné pre lepšie pochopenie obsahu stránok.

  • SSL certifikát (HTTPS) – Zabezpečenie stránky cez HTTPS je dôležité nielen z hľadiska bezpečnosti, ale aj pre zlepšenie pozícií v SERP.

  • Optimalizácia pre mobilné zariadenia – Stránka by mala byť plne responzívna, aby bola použiteľná na rôznych zariadeniach a veľkostiach obrazoviek. Dneska už je to samozrejmosť. WordPress aj moderné témy sú plne responzívne.

  • Sitemap (XML sitemap) je súbor, ktorý obsahuje zoznam všetkých stránok na vašom webe, ktoré chcete, aby vyhľadávače indexovali. Tento súbor poskytuje vyhľadávačom štruktúrovaný prehľad o tom, ktoré stránky sú na webe dostupné, čo im uľahčuje ich rýchlejšie a efektívnejšie prehľadávanie. Pri vytváraní web stránok pužívam špičkový SEO plugin Rank Math, ktorý automaticky generuje sitemap_index.xml. Sitemapu vždy vylúčim s tzv. cache – aby nebol problém s načítaním a prípadnými aktualizáciami.

  • Robots.txt je súbor, ktorý obsahuje pokyny pre webové roboty (crawlery), ako sú Googlebot, Bingbot a iné, o tom, ktoré časti webu by mali alebo nemali byť indexované. Tento súbor sa nachádza v koreňovom adresári vašej webovej stránky a umožňuje vám riadiť, ktoré stránky, adresáre alebo súbory by nemali byť prehľadávané vyhľadávačmi.
  • Prepojenie webu s najznámejšími vyhľadávačmi – Google Search Console, Bing Webmaster Tool
  • Google Analytics a Microsoft Clarity – napojenie na analytické nástroje vyhľadávačov, kde sa odosiela sitemapa, kontroluje sa indexácia a pod.
  • Prepojenie s Google Tag Managerom (GTM) – sledovanie interakcií na stránke – odoslanie formulára, kliknutia na telefónne číslo, e-mail a podobne.

Často sa stretávam s tým, že tieto techniky sú zanedbávané resp. niektoré nie sú spravené vôbec. Čerešničkou na torte je to, ak má web vypnuté indexovanie priamo vo WordPresse – s týmto som sa stretol už veľakrát. Ak sa toto stane, tak Váš web žiadny vyhľadávač nezaindexuje. Ak je web menšie rozsahu, tak si dám vždy tú námahu a celý ho zaindexujem manuálne v Google Search Console. Ak je má stovky podstránok – prevažne e-shopy, tak ho indexujem pomocou prémiového pluginu Rank Math cez API Google. Samozrejmosťou je následná kontrola indexácie. Nedôslednosť, resp. amaterizmus je aj to, ak webmaster importuje rôzne demá web stránok a potom ich nevymaže zo zoznamu. Potom vyhľadávače indexujú aj tento obsah – ktorý nemá žiadny význam a potom celý web nedáva logiku ani vyhľadávaču.

Lokálna SEO optimalizácia - Zlepšienie viditeľnisti v miestnych výsledkoch

Optimalizácia stránky vo Vašej lokalite
Lokálna SEO optimalizácia - prináša skôr výsledky

Pri optimalizácii webstránok patrí táto kategória medzi moje najobľúbenejšie. Ak niekto býva v nejakej lokalite, tak je prirodzené, že nejakú službu, alebo výrobok hľadá v kombinácii so svojou lokalitou. Dáva to svoju logiku – ak bývate napr. v Bratislave, a potrebujete osloviť overenú stavebnú firmu, tak nebudete hľadať v inom kraji, ale zadáte do vyhľadávača: „stavebná firma Bratislava“.  V prvom rade nájdete niekoho lokálneho, s ktorým bude aj ľahšia komunikácia, a ktorého v prípade problémov ľahšie vyhľadáte. V prípade lokálnej SEO optimalizácie je veľká pravdepodobnosť, že výsledky budú oveľa skôr. Prečo je to tak?  Pretože vyhľadávače, ako Google, pri optimalizácii pre konkrétnu lokalitu kombinujú hlavné kľúčové slová s geografickými údajmi, čo znamená, že výsledky sú oveľa presnejšie a relevantnejšie pre polohu návštevníka webu.

Ako sa hovorí, veľký brat má oči všade… takže, že vyhľadávače zohľadňujú geografickú polohu na základe IP adresy (alebo GPS lokácie mobilného telefónu), často aj personalizujú výsledky na základe údajov o polohe používateľa, čím ešte viac urýchľujú proces. Tento prístup znamená, že pri lokálnom SEO je šanca na rýchle zobrazenie konkrétnych a overených miestnych výsledkov oveľa vyššia, než pri globálnych alebo všeobecných kľúčových slovách.

Prečo je lokálna SEO - taká úderná?

46 % všetkých vyhľadávaní na Google má lokálny charakter.  Ľudia prirodzene hľadajú reštaurácie, obchody či služby vo svojom okolí. Ak vaša firma nie je optimalizovaná pre lokálne vyhľadávanie, prichádzate o množstvo potenciálnych zákazníkov. Správne nastavená lokálna SEO stratégia vám pomôže:

  • Zvýšiť návštevnosť vašej webovej stránky.
  • Posilniť online prítomnosť a dôveryhodnosť vašej značky.
  • Zvýšiť počet návštevníkov v kamennej prevádzke.
  • Odlíšiť sa od konkurencie v miestnom vyhľadávaní.

Čo je dôležité pri lokálnom SEO?

Takže, čo je vlastne dôležité pri lokálnom SEO? V podstate ide o to, aby sa Google nemusel príliš namáhať, keď chce zistiť, kto čo hľadá a kde sa nachádza. Prvým a základným predpokladom je založenie firemného profilu na Googli – je to relatívne jednoduché a je to zadarmo. Získať si dobré meno sa dá iba kvalitnou a poctivou prácou a tie sa potom odrazia aj na referenciách od Vašich zákazníkov. Každému zákazníkovi radím, aby si zberal poctivo recenzie. Prax je bohužiaľ taká, že tí zákazníci nepíšu tie recenzie a musíte ich niekedy od nich dolovať. Niekedy pomôže nejaká motivácia v podobe nejakej zľavy a pod.

Ako správne nastaviť Gooble firemný profil?

Presné a aktuálne informácie sú základom úspešného firemného profilu na Google. Prvým krokom je vyplniť všetky dôležité údaje:

  • Názov firmy, adresa, telefónne číslo a otváracie hodiny – tieto informácie musia byť vždy správne a aktuálne. Ak sa zmenia, je nevyhnutné ich okamžite aktualizovať. Ak sa zmení adresa firmy je to dôležité aktualizovať – ak sa hlavne jedná o kamenné predajne a podobne.
  • Kategórie služieb – správny výber kategórií zvyšuje pravdepodobnosť, že sa firma zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania pri relevantných dopytoch.  Ak zvolíte nesprávnu kategóriu sa pri vyhľadávaní Vašich služieb sa v mapách proste neobjavíte.
  • Fotografie a príspevky – pravidelné pridávanie kvalitných fotografií a aktualizácií zvyšuje atraktivitu profilu a môže prilákať viac zákazníkov. Určite doporučujem. Mám skvelých zákazníkov a jeden je úplná topka v lokálnom SEO – nastreľuje náušničky bábätkám .. a ten už v počte recenzií prekonal našu najväčšiu bankovku – obdivuhodné. Tu je vidno, že to niekto robí naozaj poctivo a počúva rady ako byť nielen v lokálnych vyhľadávaniach na úplne 1. miestach.
  • Recenzie – tie ja považujem za alfa-omegu lokálnej SEO optimalizácie – veľmi priťahujú nielen kliky, ale dávajú dôveryhodnosť každej firme – to môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti – možno by som nepotreboval ani dobre vytvorený web … zákazníkov by som mal stále.

Recenzie nie sú len spätnou väzbou, ale aj významným SEO faktorom. Algoritmy vyhľadávačov berú do úvahy nielen ich počet, ale aj kvalitu a pravidelnosť. Pozitívne hodnotenia posilňujú dôveryhodnosť firmy a zlepšujú jej online prítomnosť. Pri výrobe web stránok nechávam vždy v pätičke (footri) odkaz na napísanie recenzie vrátane vygenrovaného QR kódu, aby to mali zákazníci čo najľahšie.

Prečo SEO optimalizácia odo mňa

Kým priemerná stránka slúži len ako online vizitka, optimalizovaný web je nástrojom, ktorý neustále podporuje Vaše podnikanie, generuje návštevnosť a pomáha Vám dosiahnuť konkrétne ciele.

  • Individuálny prístup ku každému projektu

    Každý web tvorím s maximálnou starostlivosťou, akoby som ho vytváral pre seba. Nezanedbám žiadny SEO faktor, aby bola webová stránka dobre zrozumiteľná návštevníkovi a Google zároveň. Zameriavam sa na funkčnosť, rýchlosť, moderný dizajn a efektivitu, aby váš web nebol len vizuálne atraktívny, ale skutočne prinášal výsledky.
  • Moderné technológie a prémiové nástroje

    Pri tvorbe webov využívam najobľúbenejší CMS na svete – WordPress v kombinácii s prémiovými pluginmi a nástrojmi. Tieto nástroje mi umožňujú webovú stránku vytvoriť tak, aby bola optimalizovaná v plnej miere pre vyhľadávače, bola dizajnovo prívetivá, rýchla, intuitívna, responzívna a pod. (Rank Math SEO Pro, WP Rocket, Elementor Pro, ACF Pro, Blocksy Premium a pod.)
  • Detailná SEO optimalizácia pre každý web

    Pri každej web stránke riešim aj komplexnú SEO optimalizáciu od začiatku. Nejde len o základné nastavenia – venujem sa detailom, ktoré rozhodujú o tom, ako dobre sa váš web umiestni vo vyhľadávačoch. Roky praxe a úspešné projekty mi ukázali, čo pri optimalizovaní skutočne funguje a tieto skúsenosti pretavujem do každého nového projektu.
  • Starostlivosť a podpora

    Vytvorením web stránky sa moja úloha nekončí. Webová stránka je tak trochu ako živý organizmus, treba sa o ňu starať. Pravidelné aktualizácie ju udržiavajú nielen vo forme, ale aj sledujú moderné trendy, či už dizajnové, alebo z hľadiska algoritmov vyhľadávačov. Ponúkam dlhodobú technickú podporu, vďaka ktorej bude váš web vždy bezpečný, aktuálny a výkonný.
  • Skvelé recenzie ako dôkaz kvality

    Ako sa hovorí papier znesie všetko, rovnako aj webová stránka. Mohol by som si sem dať milión vymyslených recenzií, mali by nulovú hodnotu. Keď sa na moje služby pozriete očami mojich klientov, verím, že to povie viac ako akákoľvek reklama. Keď sa hocikto môže pochváliť viac ako stovkou pozitívnych recenzií, znamená to iba to, že za ním je kvalitná práca a spokojnosť reálnych zákazníkov. Rozdielové optimalizované web stránky s iba s dobrými recenziami…

Často kladené otázky o SEO optimalizácii

Čo je dôležité na začiatku SEO optimalizácie?

Medzi prvé kroky, aby bol web úspešný, patrí je analýza kľúčových slov. Kľúčové slová sú výrazy, ktorými ľudia hľadajú Vaše služby alebo produkty na internete. Na základe analýzy kľúčových slov (keywords) sa následne tvorí obsah celého webu.

Aké typy kľúčových slov existujú?

  • Short-tail kľúčové slová (napr. „SEO optimalizácia“) – sú všeobecné, majú vysokú konkurenciu a veľa vyhľadávaní.  Dostať sa na popredné pozície v týchto výrazoch je veľmi ťažké.
  • Long-tail kľúčové slová (napr. „Čo funguje v SEO optimalizácii v roku 2025“) – sú špecifickejšie, majú nižšiu konkurenciu a konvertujú lepšie – rýchlejšie sa získavajú popredné pozície.
  • Celé vety a otázky (napr. „Ako sa dostať na popredné priečky v Google?“) – často sa používajú pri hlasovom vyhľadávaní. Ak je pútavý obsah, a tieto výrazy sú inteligentne zapracované do obsahu – je veľký predpoklad tých najvyšších priečok.

Ako zistím kľúčové slová?

V prvom rade by som začal zdravým sedliackym rozumom. Ako by som službu vyhľadával ja. Ideálne je sa popýtať známych, rodiny a pod. – potom získate väčší prehľad. Samozrejme existujú nástroje, ktoré sú platené, ale aj zadarmo. 

Pár príkladov:

  • Google Keyword Planner (bezplatný)
  • Ahrefs (platený)
  • SEMrush (platený)
  • Ubersuggest (čiastočne bezplatný)
  • AnswerThePublic (skvelý na long-tail frázy)
  • Marketing Miner (platený – čiastočne bezplatný)
  • Collabim (platený)

Dobrý je aj Google „našepkávač“ – proste začnete písať do vyhľadávača prvé písmená hľadanej frázy a po pár písmenách Vám Google ponúkne zoznam tých najhľadanejších. 

Čo hrá kľúčovú úlohu v tom, aby bola web stránka na popredných pozíciách?

Toto je atribút celej SEO optimalizácie o ktorom vieme s určitosťou povedať, že je to najdôležitejší faktor, ktorý ovplyvňuje pozície vo vyhľadávačoch. Je to obsah Vašej stránky – originálne opísane aké služby, alebo produkty ponúkate.

Prečo je obsah taký dôležitý pre SEO?

Vyhľadávače ako Google hodnotia kvalitu a relevantnosť obsahu. Stránky s hodnotným a originálnym obsahom majú vyššiu šancu umiestniť sa na popredných priečkach. Obsah by mal byť:

  • Relevantný a originálný – pútavo, originálne a vecne odpovedať na otázky a problémy užívateľov
  • Dobre štruktúrovaný – správne nadpisy (H1, H2, H3, H4 …) Rozdelenie obsahu do logických sekcií, ktoré budú oddeľovať nadpisy rôznej úrovne. Takýto obsah sa dobre číta návštevníkovi webu a samozrejme lepšie mu porozumie aj vyhľadávač.
  • Obsahovať kľúčové slová prirodzene  – obsah nesmie pôsobiť umelo (tzv. keyword stuffing) Tu neplatí čím viac prúžkov, tým viac Adidas. Preplácanie obsahu kľúčovými slovami pôsobí veľmi zle, a vyhľadávače to následne aj penalizujú. Predstavte si to, že na tejto stránke by bolo v každej druhej vete slovo „SEO optimalizácia“ – nič by ste sa nedozvedeli a bolo by to veľmi neprirodzené a umelé. Aby som Vám vysvetlil ako pristupovať k úspešnému webu – to chce oveľa viac kreativity a pútavo opísať čo funguje a čo nie.
  • Doplnený o multimédiá – obrázky, videá, infografiky.

Ako sa dopracovať k originálnemu a pútavému obsahu? Tu je kameň skoro každého projektu. Osobne radím klientom, aby si obsah písali sami. Vlastnou hlavou sa dá zabezpečiť hocičo – Vagovič o tom napísal knihu, ale chlapci zo Súmračnej by o tom napísali minimálne trilógiu. Opísať to čo robíte, alebo to čo ponúkate, viete najlepšie Vy. Viem Vás nasmerovať akým spôsobom to máte písať, akú to má mať štruktúru a pod. Uvedomujem si, že je to často veľmi náročné, aby ste sa odlíšili od konkurencie, hlavne ak je extrémna.  Obsah je naozaj cisár všetkého – treba mu dať emóciu, humor, originalitu, možno trošku sarkazmu. Bude sa to dobre čítať, možno čitateľa aj pobavíte a určite to ocení návštevník webu – a tu je veľká paralela – ak to ocení návštevník tým, že zostane na stránke dlhšiu dobu – je to signál aj pre vyhľadávače, že Váš obsah je pútavý.  Nie každý má „básnickú dušu“ a vie si napísať dobrý a kvalitný obsah. Potom Vám viem odporučiť profesionálnych copywriterov, ktorí to spravia za Vás.

SEO optimalizácia a AI?

Ako zamieša karty AI vo vyhľadávaní je otázkou budúcnosti, možno blízkej. V ostatnom čase sa stretávam s tým, že ak chcem kvalitný obsah – dostanem prevažne texty písané AI – prevažne ChatGPT. Možno si poviete, veď to AI napísala skvele, je tam všetko – ja to proste neodporúčam. Ja to už rozoznám na prvý pohľad. Treba si uvedomiť, že aj algoritmus vyhľadávača je de facto tiež AI, ktorá je tu už hodne dlho a má vycibrenejší nos na podvody, ako hociktorá iná na svete. Vycvičili ju majitelia webov, ktorí chceli rýchlo a bez námahy sa dostať na popredné pozície. Netvrdím, že to netreba používať – ako podklad pre dobrý text to nie je zlý nápad – každopádne to potom hodne modifikujte a pridajte tam ľudskosť, dôvtip, originalitu. Som toho názoru, že weby, ktoré sú naplnené textami z AI systémom CTRL-C + CTRL-V budú v blízkej dobe deportované do tmavého suterénu pozícií vo vyhľadávačoch. Ak chcete zorganizovať farebnú revolúciu … kľudne, ale obsah Vašej webovej stránky si ponechajte vo Vašich rukách. 

Ak si objednám web stránku - garantujete mi 1. miesta vo vyhľadávačoch - v Google?

Jeden muž hovorí rabínovi – Veľmi túžim žiť večne, čo mám robiť? Rabín odpovedá – ožeň sa. On: To pomôže? Rabín: Nie ale aspoň Ťa tá túžba prejde… Ja Vám tiež môžem sľúbiť 1. miesta vo vyhľadávačoch, ale na rozdiel od rabína, by som Vám možno klamal ☺️

Ak Vám niekto garantuje prvé miesta vo vyhľadávačoch, proste Vás klame. SEO optimalizácia je dlhodobý proces, ktorý si vyžaduje hodne kreativity, poctivej práce, kooperácie s klientom a v neposlednom rade dlhoročné skúsenosti. Tieto skúsenosti mi ukázali to, že dostať web stránku na popredné pozície je beh na dlhé trate a nie šprint.  V niektorých lokálnych typoch podnikania môžu prísť výsledky relatívne rýchlo – v priebehu niekoľkých týždňov či mesiacov. Väčšia konkurencia tento čas dramaticky násobí – sú to určite mesiace. Niekedy je doslova nemožné sa dostať na tie prvé priečky – proste niekedy je to boj Dávida s Goliášom – v online priestore toho Goliáša zázračne jedným kameňom nedáte do kolien.

Čo Vám môžem garantovať?

Jediné, čo Vám môžem garantovať, je moja poctivá práca. Ku každému projektu pristupujem zodpovedne, pretavujem doňho vedomosti a dlhoročné skúsenosti s optimalizovaním web stránok. 

Aká je cena za SEO optimalizáciu?

Nakoľko beriem SEO optimalizáciu oveľa komplexnejšie, neviem určiť cenu v nejakých balíčkoch. Záleží totiž od mnohých faktorov, ako sú konkurencia vo Vašom odvetví, aktuálny stav Vašej webovej stránky, rozsah potrebných zásahov a konkrétne ciele, ktoré chcete dosiahnuť.

Nerobím optimalizáciu štýlom, že Vám budem kupovať nezmyselné linky a Vy budete iba platiť za niečo, čo nefunguje – resp. má v ostatnom čase čoraz menší efekt.

SEO optimalizácia od piky

Veľká časť klientov ma oslovuje vtedy, keď už nejakú web stránku majú a nič im neprináša. A samozrejme, chcú s tým niečo robiť. V drvivej väčšine prípadov sa existujúca stránke nedá dobre optimalizovať, nakoľko je v podstate všetko zle. V tomto prípade odporúčam vytvoriť web úplne od piky s komplexnou SEO optimalizáciou. Po oboznámení sa so všetkými požiadavkami Vám viem určiť cenu.

V ktorých lokalitách poskytujem SEO optimalizáciu?

SEO služby poskytujem v celej SR:

  • Bánovce Nad Bebravou, Banská Bystrica, Banská Štiavnica, Bardejov, Bojnice, Bratislava, Brezová Pod Bradlom, Brezno, Bytča, Čadca, Čierna Nad Tisou, Detva, Dobšiná, Dolný Kubín, Dubnica Nad Váhom, Dunajská Streda, Fiľakovo, Galanta, Gbely, Gelnica, Giraltovce, Handlová, Hanušovce Nad Topľou, Hlohovec, Hnúšťa, Holíč, Hriňová, Humenné, Hurbanovo, Ilava, Jelšava, Kežmarok, Kolárovo, Komárno, Košice, Kráľovský Chlmec, Krásno Nad Kysucou, Kremnica, Krompachy, Krupina, Kysucké Nové Mesto, Leopoldov, Levice, Levoča, Lipany, Liptovský Hrádok, Liptovský Mikuláš, Lučenec, Malacky, Martin, Medzev, Medzilaborce, Michalovce, Modra, Modrý Kameň, Moldava Nad Bodvou, Myjava, Námestovo, Nemšová, Nitra, Nová Baňa, Nová Dubnica, Nováky, Nové Mesto Nad Váhom, Nové Zámky, Partizánske, Pezinok, Piešťany, Podolínec, Poltár, Poprad, Považská Bystrica, Prešov, Prievidza, Púchov, Rajec, Rajecké Teplice, Revúca, Rimavská Sobota, Rožňava, Ružomberok, Sabinov, Sečovce, Senec, Senica, Sereď, Skalica, Sládkovičovo, Sliač, Snina, Spišská Belá, Spišská Nová Ves, Spišská Stará Ves, Spišské Podhradie, Spišské Vlachy, Stará Ľubovňa, Stará Turá, Strážske, Stropkov, Stupava, Svätý Jur, Svidník, Svit, Šahy, Šaľa, Šamorín, Šaštín Stráže, Štúrovo, Šurany, Tisovec, Tlmače, Topoľčany, Tornaľa, Trebišov, Trenčianske Teplice, Trenčín, Trnava, Trstená, Turčianske Teplice, Turzovka, Tvrdošín, Veľké Kapušany, Veľký Krtíš, Veľký Meder, Veľký Šariš, Vráble, Vranov Nad Topľou, Vrbové, Vrútky, Vysoké Tatry, Zlaté Moravce, Zvolen, Žarnovica, Želiezovce, Ždiar, Žiar Nad Hronom, Žilina.

Vy mi povedzte čo robíte, Ja to podám Google, aby rozumel...

Chcete, aby Váš web prilákal viac návštevníkov a premenil ich na zákazníkov? SEO – optimalizácia je kľúčom k lepšej viditeľnosti vo vyhľadávačoch, vyššej návštevnosti a dlhodobému úspechu vašej stránky.

Môžete ma kontaktovať telefonicky, emailom, alebo odoslaním krátkeho formulára. V stručnosti mi povedzte Vaše predstavy, v čom podnikáte a v akej lokalite.

Na to, aby sme mohli vybaviť Váš dopyt potrebujeme Vaše osobné údaje. Prečítajte si ako ich spracúvame v sekcii Zásady ochrany osobných údajov na našom webe.